Konzentration aufs Kerngeschäft

MCH Group fokussiert sich auf Messen

Christiane Appel - Friday, September 20, 2019    

MCH Group fokussiert sich auf Messen

Alles zurück auf Los: Die MCH Group, Basel, fokussiert sich in ihrer künftigen strategischen Ausrichtung auf die Organisation von Messen, Events oder Kongresse. Kurzum: aufs Kerngeschäft. Sie will in den nächsten Jahren in die Weiterentwicklung bestehender Veranstaltungen und den Aufbau neuer Formate investieren – und prüft für die Division Live Marketing Solutions verschiedene Optionen, darunter den Verkauf. „Wir haben mit unseren Eigenmessen und unseren Live Marketing Solutions zwei Geschäftsfelder mit großen Entwicklungsmöglichkeiten, müssen uns aber auf Grund der beschränkten Investitionsmittel auf eines konzentrieren,“ so Ulrich Vischer, der Verwaltungsratspräsident der Schweizer Unternehmensgruppe.

Foto: MCH Group

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

Digital alternative for cancelled Art Basel Hong Kong

Art Basel is launching Online Viewing Rooms as an additional platform for artworks.

Read more
No Art Basel Hong Kong

Art Basel Hong Kong, scheduled to take place from March 19 to 21, 2020 at the Hong Kong Convention and Exhibition Centre, has been called off by MCH Group.

Read more
New member for executive board of MCH Group

Marc Spiegler, global director of Art Basel, has been appointed to the executive board of MCH Group starting January 1, 2020

Read more

Most read articles

New waste disposal system

Sniec has launched an initiative to rid itself of the large volumes of waste generated by events

Read more
Heimtextil to launch in Colombia in 2021

Messe Frankfurt has licensed its Heimtextil brand to Inexmoda

Read more
Economic impact of events

A new economic impact report has been jointly published by AEO, AEV, and ESSA defining and measuring the significance of exhibitions to the UK economy.

Read more

Categories and Tags

Märkte | MCH Group | Basel | Division Live Marketing Solutions | Ulrich Vischer | Verwaltungsratspräsident