Starke Marken

Gutes noch besser machen

Christiane Appel, m+a - Thursday, August 8, 2019    

Gutes noch besser machen
© MCH Group / Stefan Schmidlin

Zwei absolute Lead-Produkte auf der Haben-Seite und den prosperierenden Arm Live-Marketing-Solutions: „Wir stehen nicht so schlecht da“, sagte der neue CEO der MCH Gruppe, Bernd Stadlwieser, in einem Pressegespräch. Die Art Basel habe eine starke Position und noch mehr Potenzial, und die Baselworld bleibe die Führungsmesse. Es gelte, die guten Produkte noch besser zu machen. Gerade für die in den letzten drei Jahren arg gebeutelte Uhrenmesse gebe es eine lange Liste guter Ideen. So wollen die Schweizer Messemacher das Fenster ein bisschen aufmachen: Die Baselworld sei mehr als nur Uhren, auch wenn der Schmuck- und Edelsteinbereich möglicherweise in der Vergangenheit zu kurz gekommen sei. In Basel solle die Messe als reines B2B-Format positioniert werden. Die zweite wichtige Zielgruppe für die Baselworld: die richtigen Retailer. Es gelte, sie für die Messe zu gewinnen.

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

Hugh Jones succeeds Chet Burchett

Hugh Jones assumed the role of chief executive officer of Reed Exhibitions on February 1, 2020, succeeding Chet Burchett who is retiring and returning to Texas after five years.

Read more
MCH Group satisfied with result

Financial year 2019 of MCH Group, Basel, was marked by key decisions regarding stabilisation and the future strategic orientation of the company.

Read more
MCH Group

The stability of the company is not endangered by the spread of the coronavirus and the measures issued by Switzerland's Federal Council, says the MCH Group, Basel.

Read more

Most read articles

Coronavirus: Cancelled & postponed trade fairs

The spread of the coronavirus has not only affected the trade fair programme in China, but now affects trade fairs and exhibitions worldwide

Read more
Support for organisers in challenging times

MECC Maastricht offers a solution for organisers of international trade fairs who are forced to cancel or postpone their event due to the ongoing spread of the coronavirus.

Read more
Awareness for Americas MICE offer

IBTM Americas and Global MICE Collaborative have agreed a new three-year partnership from 2020 – 2022, aiming to drive awareness of the Americas region's MICE offer.

Read more

Categories and Tags

Märkte | Live-Marketing-Solutions | CEO | MCH Group | Bernd Stadlwieser | Art Basel | Baselworld | Uhrenmesse | B2B-Format | Retail