HoReCa in Halle 6

Ambiente erweitert Angebot

Christiane Appel, m+a - Thursday, August 1, 2019    

Ambiente erweitert Angebot
© Messe Frankfurt / Petra Welzel

Die Messe Frankfurt erweitert das Angebot der Ambiente, Weltleitmesse für Konsumgüter  (7. bis 11. Februar 2020) um eine eigene Halle für das HoReCa-Segment (Halle 6). Der Fokus wird dabei auf Produkten und Themen rund um das Front of House-Geschäft liegen – also auf allem, was die Arbeit und das Erlebnis im Gastraum betrifft, ein Marktsegment, das sich dynamisch entwickelt. Die Ausrichtung auf die Schnittstelle von Hospitality und Gedecktem Tisch hat viele Unternehmen überzeugt, sich dort zu präsentieren, so der Veranstalter. Zuletzt hatten rund 30.000 Fachbesucher der Ambiente 2019 – darunter viele wichtige Entscheider der Hospitality-Branche – Interesse an HoReCa-Produkten bekundet. 80 Prozent dieser Besuchergruppe kamen aus dem Ausland.

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

Michael Biwer accounts for Guest Events

On January 1, 2020, Michael Biwer (39) took over as head of the Guest Events division of Messe Frankfurt.

Read more
Heimtextil to launch in Colombia in 2021

Messe Frankfurt has licensed its Heimtextil brand to Inexmoda

Read more
Testing ground Addis Ababa

Messe Frankfurt is set to expand its textile activities and participation in the "African Sourcing and Fashion Week" taking place in Addis Ababa.

Read more

Most read articles

New waste disposal system

Sniec has launched an initiative to rid itself of the large volumes of waste generated by events

Read more
Support for Sustainable Development Goals

UFI has updated its database of initiatives and projects from the exhibition industry that support the Sustainable Development Goals of the United Nations (UNSDGs).

Read more
Heimtextil to launch in Colombia in 2021

Messe Frankfurt has licensed its Heimtextil brand to Inexmoda

Read more

Categories and Tags

Märkte | Praxis | Messe Frankfurt | Ambiente | Konsumgüter | HoReCa | Hospitality