Filiz Ük übernimmt Leitung des CCB

Team des Cologne Convention Bureau neu aufgestellt

hei - Tuesday, January 28, 2020    

Team des Cologne Convention Bureau neu aufgestellt
Foto: Alex Schulten, KölnTourismus GmbH

Das Cologne Convention Bureau (CCB) – unter dem Dach der KölnTourismus GmbH – startet in neuer Konstellation ins Jahr 2020. Mit dem Jahreswechsel hat Filiz Ük die Leitung der Einheit übernommen. Zusätzlich unterstützt seit dem Sommer 2019 Sandra Aufschnaiter das CCB und vervollständigt zusammen mit Lea Scholtysik und Britta Hartmann das Team.

Filiz Ük arbeitet seit 2005 für die KölnTourismus GmbH. Mit Gründung des CCB 2008 wechselte sie in das Kongressbüro und betreute seitdem vorrangig den Auf- und Ausbau des Netzwerks, die Markt- und Zielgruppen-Analyse sowie die Marketing-Automatisierung besonders im Bereich Digitalisierung und Kundenbetreuung. Ük studierte International Event Management (Schwerpunkt Event Marketing) an der Cologne Business School.

Ük freut sich über ihre neue Verantwortung: „Als gebürtige Kölnerin ist es mir eine Herzensangelegenheit, dazu beitragen zu dürfen, Köln als Kongress-Standort weiter nach vorne zu bringen. Einen Fokus möchte ich auf den Ausbau des Services für Kongress-Bewerbungen setzen und mich verstärkt dem wichtigen Thema Nachhaltigkeit in der Branche widmen.“

Den frei gewordenen Aufgabenbereich übernimmt Sandra Aufschnaiter. Zuvor studierte sie Tourismus-Management an der Universität Kempten (Allgäu) sowie Internationales Management an der Hochschule Bochum.

www.koelntourismus.de

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

Survey on the impact of mentoring

Being mentored is something that can have a huge impact on growing one’s talent and carving out a real developmental route in our exciting industry. These were the reasons, five years ago, that prompted Fay Sharpe, now Vice-President BCD Meetings & Events, to launch the Fast Forward 15 mentoring programme, a not-for-profit initiative for women in the events and hospitality industry.

Read more
IBTM World has crowned Canvas Planner as winner

IBTM World has crowned Canvas Planner the winner of its event incubator, ‘Event Business Accelerator’, a newly launched business mentorship and investment programme for young entrepreneurs. The winner was announced at a graduation ceremony following two days of live pitching to potential investors at IBTM World 2019, taking place at Fira Gran Via Barcelona from 19-21 November.

Read more
BestCities Global Alliance

BestCities Global Alliance announced the appointment of new Managing Director, Lesley Williams, as of January 1, 2020. Lesley has been serving as Market Development Director for the past two years. This move follows the recent decision of BestCities to award extending the management contract to GainingEdge.

Read more

Most read articles

JMIC: "We ourselves must demonstrate confidence"

The emergence of a new strain of coronavirus that is currently the subject of a WHO emergency international health declaration reminds us of how easily the freedom and willingness to travel for the purpose of attending business events and other face-to-face interactions can be impacted, says Kai Hattendorf, President of the Joint Meetings Industry Council.

Read more
PCMA to raise $250K for Australia and Puerto Rico Disaster Victims

Citing the business events industry’s vast potential for taking care of people and communities, PCMA President and CEO Sherrif Karamat announced a pan-industry initiative to raise $250,000 to help those affected by the bushfires in Australia and the earthquakes in Puerto Rico.

Read more
Exceptional Experiences will take place alongside IBTM World

Reed Travel Exhibitions (RTE) announces the launch of Exceptional Experience.

Read more

Categories and Tags

Meetingindustrie | CologneConventionBureau | KölnTourismus | Filiz Ük