Messe Düsseldorf stärkt USPs

Matchmaking-Tools arbeiten erfolgreich

Christiane Appel, m+a - Thursday, January 16, 2020    

Matchmaking-Tools arbeiten erfolgreich
Foto: Messe Düsseldorf / ctillmann

Die Messe Düsseldorf treibt die Digitalisierung des Formats Messe, der digitalen Infrastruktur und der Transformation des eigenen Unternehmens voran. Neuestes Projekt der Messe ist neben dem sukzessiven Relaunch ihrer Messe-Apps die Weiterentwicklung des Matchmaking-Tools, das Aussteller und Besucher mit passenden Interessen per Klick zusammenbringt. Die Prowein 2020 wird in Kooperation mit dem Münchner Unternehmen Bottlebooks ein neues Angebot machen: Aussteller haben im Vorfeld erstmals die Möglichkeit, ihre Auswahl in eine Online-Datenbank einzupflegen. Fachbesucher wiederum können einfach und unkompliziert die gewünschten Produktgruppen suchen.

 

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

WTT-Expo to debut in Düsseldorf

Industrial heat recovery, industrial heat exchangers, and heat transfer technology systems are in the focus of WTT-Expo from March 30 to April 1, 2020.

Read more
New president and CEO for Messe Düsseldorf

Wolfram N. Diener has been appointed the new president and CEO of Messe Düsseldorf and Erhard Wienkamp is joining the board of managing directors.

Read more
Flurry of fairs earns Düsseldorf record figures

While an appraisal of fiscal year 2019 for Messe Düsseldorf was tasked to its chairman and CEO, Werner M. Dornscheidt, he left the outlook for the future to his successor Wolfram N. Diener.

Read more

Most read articles

New waste disposal system

Sniec has launched an initiative to rid itself of the large volumes of waste generated by events

Read more
Support for Sustainable Development Goals

UFI has updated its database of initiatives and projects from the exhibition industry that support the Sustainable Development Goals of the United Nations (UNSDGs).

Read more
Economic impact of events

A new economic impact report has been jointly published by AEO, AEV, and ESSA defining and measuring the significance of exhibitions to the UK economy.

Read more

Categories and Tags

Märkte | Praxis | Messe Düsseldorf | Digitalisierung | Infrastruktur | Matchmaking | Prowein | Bottlebooks