Messe München stolz

2019 Jahr der Superlative

Christiane Appel, m+a - Thursday, January 16, 2020    

2019 Jahr der Superlative
© Messe München

Auf die Bauma als „größte Messe aller Zeiten“ im Jahr 2019 folgt bei der Messe München der „höchste Konzernumsatz und höchste Ebitda aller Zeiten“, kurzum: das beste Jahr ihrer Geschichte – so verkündet auf der Jahrespressekonferenz am 14. Januar 2020. Der Konzernumsatz wird 2019 voraussichtlich bei rund 480 Millionen Euro liegen, das Ebitda – das Ergebnis vor Zinsen, Steuern und Abschreibungen – 130 Millionen Euro übersteigen. Etwa 68 Millionen Euro Umsatz hat die Messe München im Ausland erwirtschaftet. Wichtiger Umsatztreiber des Jahres 2019 im Heimatmarkt waren wieder die Gastveranstaltungen und Kongresse in den Locations der Messe München. Das Fazit von Klaus Dittrich, Vorsitzender der Geschäftsführung der Messe München: „2019 war für die Messe München ein Jahr der Superlative, auf das wir sehr, sehr stolz sind.“

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

Messe München breaking more records

Shortly after proclaiming Bauma as the "largest fair of all time" in 2019, Messe München announced its "highest group sales and EBITDA of all time"

Read more
La Rural and INFECAR sign cooperation agreement

La Rural Convention & Exhibition Centre Buenos Aires and the Trade Fair Association of the Canary Islands have signed a 5-year cooperation agreement

Read more
Healthy world visions in London

Following the success of the Plant Based World Conference & Expo in New York, organiser JD Events has announced the launch of Plant Based World Europe in London in 2020.

Read more

Most read articles

New waste disposal system

Sniec has launched an initiative to rid itself of the large volumes of waste generated by events

Read more
Economic impact of events

A new economic impact report has been jointly published by AEO, AEV, and ESSA defining and measuring the significance of exhibitions to the UK economy.

Read more
Heimtextil to launch in Colombia in 2021

Messe Frankfurt has licensed its Heimtextil brand to Inexmoda

Read more

Categories and Tags

Märkte | Bauma | Messe München | Konzernumsatz | Klaus Dittrich