C02-Ausgleich der ConferenceArena fließt in ein Waldschutz- und Aufforstungsprojekt in Brasilien

Die „ConferenceArena, The Platform for Business Events“ wird erste klimapositive Messe der Schweiz

hei - Friday, January 10, 2020    

Die „ConferenceArena, The Platform for Business Events“ wird erste klimapositive Messe der Schweiz
Foto: ConferenceArena

Die CO2-Diskussion hat auch die Meeting-Industrie erfasst. Gerade mit Blick auf die An-und Abreise zur jeweiligen Location oder den Energieaufwand für Übernachtungen und die Zubereitung von Speisen spielt der CO2-Ausstoss eine grosse Rolle. Als wichtigste Messe für Business Events geht die ConferenceArena mit gutem Beispiel voran und wird dieses Jahr erstmals klimapositiv umgesetzt.

„Klimapositiv bedeutet, dass die im Zusammenhang mit der Messe entstehenden CO2-Emissionen zu 120% ausgeglichen bzw. überkompensiert werden“ erklärt Roger Schaer, Geschäftsführer der ConferenceArena. Dies geschieht im Rahmen von Partner-Vorhaben der carbon-connect AG mit einem Waldschutz- und Aufforstungsprojekt im brasilianischen Amazonas-Gebiet.

Wie eigene Firmenanlässe klimaneutral organisiert werden können, erfährt das Fachpublikum u.a. bei einem Vortrag von Pascal Freundreich, CEO der carbon-connect AG. Darüber hinaus erwartet die Besucher ein umfangreiches Programm: Internationale Experten sprechen zu Themen wie «Digitale Eventorganisation heute», «Meeting Erfolg dank Pokerstrategie» oder «Fitter durch den Business Alltag».

www.conferencearena.ch

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

Business Events Luxembourg aims big

The development of the business events sector in Luxembourg is one of the priorities of the Luxembourg Government. With a considerable growth potential in this particular sector, meetings, international conferences and conventions are boosting the image and the visibility of the Grand Duchy at the international level while contributing to the economic development of the country.

Read more
500 attendees celebrated CNCC’s 10th birthday

On the afternoon of October 30, 2019, the 10th anniversary brand launch event of China National Convention Center (CNCC) was held in CNCC. 500 attendees, including industry experts, scholars, and repeat customers, gathered at CNCC to celebrate its 10th birthday. During the event, the release of the new corporate culture and mascot Zhufu's first appearance push the event to the climax.

Read more
Business Events Sarawak by Sarawak Convention Bureau

Business Events Sarawak (BESarawak) by Sarawak Convention Bureau announced that Sarawak’s business events industry has secured the highest number of business events in a single year and is estimated to anchor more than RM90 million in direct delegate expenditure (DDE) manifested from the spending of flights, accommodation, meals and entertainment.

Read more

Most read articles

Admares to deliver 16 floating hotels to Qatar

In preparations to host the 2022 World Cup, Qetaifan Projects, a Katara Hospitality owned company signed a memorandum of understanding with Admares.

Read more
Dubai to benefit from over 1 Million Hotel Room Nights

Dubai Business Events (DBE), the city’s official convention bureau, recorded a total of 301 successful bids for meetings, conferences and incentives in 2019.

Read more
Travel for event attendees from the EU will not change in 2020

Britain’s national tourism agency VisitBritain is sending a message of reassurance and welcome across Europe.

Read more

Categories and Tags

Destination | ConferenceArena | Nachhaltigkeit | Klimapositive Messe