Employer-Branding-Kampagne der Agenturverbände startet

„Komm-in-die-Agentur“-Kampagne weiterentwickelt

hei - Monday, October 28, 2019    

„Komm-in-die-Agentur“-Kampagne weiterentwickelt
Foto: famab

Ab dem 30.10.2019 ist die Kampagnen-Fortsetzung „live“ und soll wieder junge Talente für den Karriereweg in Agenturen begeistern. Die neue Kampagne wird unter dem Motto „Lebe Dein Talent“ an den Start gehen und primär digital ausgerichtet sein. Den Startpunkt bilden Social Clips, in denen spielerisch die vielfältigen Talente der Zielgruppe inszeniert und mit möglichen Agenturberufen verknüpft werden. Das eigene Talent und Jobprofil lässt sich dann mit einem Klick, mit Hilfe des „Talentomats“ testen. Dieser ist das Herzstück des Content Hubs und bietet die Möglichkeit, spielerisch das indivi­duelle Berufsprofil zu ermitteln und sich einen Überblick über konkrete Jobangebote aus der Agenturszene zu verschaffen. Wer es genauer wissen will, hat darüber hinaus die Mög­lichkeit, sich via Live-Chat mit echten Agenturmitarbeitern auszutauschen und so ein Bild von der Arbeit in Agenturen zu bekommen.

Die Kampagne startet mit den Social Clips auf Facebook und Instagram, die auch in die­sem Jahr wieder das Agentur-Engagement als Partner begleiten. Anders als in der Ver­gangenheit ist die Laufzeit der Kampagne nicht von Semesterferien und Studienterminen begrenzt, sondern darauf angelegt, ganzjährig durch neue Social Clips und entsprechende Ads aktualisiert und verstärkt zu werden. Initiatoren und Träger der Kampagne sind auch künftig die Branchenverbände BVDW, CMF, FAMAB, GPRA, GWA und OMG. Die Um­setzung verantwortet ein Kampagnenteam, zu dem neben den Mitarbeitern der Verbands-Ge­schäftsstellen auch Jung von Matt und Ressourcenmangel gehören.

FAMAB-Vorstandsvorsitzender Jörn Huber zur Employer-Branding-Kampagne: „Wir freuen uns über die Fortsetzung des erfolgreichen Kooperationsprojekts und hoffen wieder viele junge Nachwuchstalente für die vielfältige Welt der Agenturen begeistern zu können!“ Die Agenturszene in Deutschland präsentiert sich schließlich auf dem Content Hub im Rahmen des Agency Days am 18. November 2019, an dem sich Agenturen aus allen beteiligten Verbänden vorstellen, Interessierte digital zu sich einladen und so einen Einblick in die heterogene Agenturwelt ermöglichen.

www.komm-in-die-agentur.de

SHARE THIS ARTICLE

Related Articles

IBTM World 2019 closed

IBTM World 2019 closed last week with over 74,000 pre-scheduled business meetings having taken place and a 3% increase in the number of visitors attending the three-day event compared with 2018. 62% of Hosted Buyers participated in IBTM World for the first time this year and 51% of them were completely new to the entire IBTM portfolio. Over 2,600 exhibitors from 150 countries attended, including over double the number of first-time exhibitors compared to 2018, and a 450% increase in net space for exhibitors from China.

Read more
Survey on the impact of mentoring

Being mentored is something that can have a huge impact on growing one’s talent and carving out a real developmental route in our exciting industry. These were the reasons, five years ago, that prompted Fay Sharpe, now Vice-President BCD Meetings & Events, to launch the Fast Forward 15 mentoring programme, a not-for-profit initiative for women in the events and hospitality industry.

Read more
IBTM World has crowned Canvas Planner as winner

IBTM World has crowned Canvas Planner the winner of its event incubator, ‘Event Business Accelerator’, a newly launched business mentorship and investment programme for young entrepreneurs. The winner was announced at a graduation ceremony following two days of live pitching to potential investors at IBTM World 2019, taking place at Fira Gran Via Barcelona from 19-21 November.

Read more

Most read articles

JMIC: "We ourselves must demonstrate confidence"

The emergence of a new strain of coronavirus that is currently the subject of a WHO emergency international health declaration reminds us of how easily the freedom and willingness to travel for the purpose of attending business events and other face-to-face interactions can be impacted, says Kai Hattendorf, President of the Joint Meetings Industry Council.

Read more
PCMA to raise $250K for Australia and Puerto Rico Disaster Victims

Citing the business events industry’s vast potential for taking care of people and communities, PCMA President and CEO Sherrif Karamat announced a pan-industry initiative to raise $250,000 to help those affected by the bushfires in Australia and the earthquakes in Puerto Rico.

Read more
When you stop learning you start dying

At the European Cities Marketing (ECM) Meeting in Graz, March 11-14, attendees will discuss transformational leadership as well as up- and re-skilling with industry frontrunners, lead destinations and ECM knowledge partners.

Read more

Categories and Tags

Training | Meetingindustrie | Employer-Branding-Kampagne | FAMAB | Agenturverbände | junge Talente | Agency Days